Značke

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Balenciaga, blagovna znamka luksuznih oblačil in dodatkov, zelo priljubljena pri zvezdnikih in vplivnih ljudeh, je očitno točka, kjer postmodernistična dekadenca pod krinko umetnosti in kreativnosti dosega vrhunec. Del tega pokvarjenega in nemoralnega sveta smo lahko v Sloveniji spremljali ob aferi Smodej.

Kaj se skriva za masko modne hiše, je začelo prihajati na dan ob oglaševalski kampanji z mladoletnimi osebami kot modeli, starimi največ 8 let; na fotografijah so od glave do pet oblečeni v teniške copate in oblačila Balenciaga, v rokah pa držijo vrečke v obliki plišastih medvedkov. Sprva se je zdelo povsem nedolžno, toda ljudje so začeli biti pozorni na podrobnosti, kot da bi šlo za skrita sporočila določeni javnosti. In te podrobnosti so srhljive, povezane so s sadomazohizmom, pohabljanjem otrok, satanizmom in pedofilijo.

Eden od oglasov, ki je sprožil jezo in ogorčenje po družbenih omrežjih, prikazuje najmlajše z žalostnimi očmi. Nosijo torbice s plišastimi medvedki, okrašenimi z nečim (pasovi ali mrežasta oblačila), kar spominja na spolne prakse BDSM. Oglaševalska akcija je bila namenjena Božiču, a so jo zaradi kritik umaknili, vodstvo Balenciage pa se je opravičilo. Kaj bodo naredili s kreativnim direktorjem Demnom Gvasalio, ki ga je New York Times označil za enega največjih globalnih kreativcev in mu nadel oznako ´The Great´, še ni znano. Gre za gruzijskega modnega oblikovalca, ki pogosto nosi (in se tudi fotografira) čez cel obraz masko iz črnega blaga. Zdaj bo najbrž res potreboval masko, da se skrije pred vedno večjim številom ljudi v modni industriji, ki pravijo, da ne prevzema prave odgovornosti za škandal, je zapisal New York Post.

Prav tako ni znano, kakšna bo usoda Lotte Volkove, Balenciagine višje stilistke, ki dela kot dizajnerka tudi za Addidas. Volkova v svojih ´svaritvah´ poveličuje satana, spolni odnos s hudičem, seksualizira otroke, se navdušuje nad kanibalizmom in prikazuje umor v otroški sobi. Za zdaj je krivda zvaljena na scenarista in fotografa.

Kampanjo, ki odkrito namiguje na pedofilijo, so prekinili in otroke zamenjali z odraslimi modeli. A tudi tokrat ni šlo brez zapletov. Na eni izmed slik je simpatična rdečelaska z ležerno postavljenimi nogami na mizo. Zelo nedolžno, bi rekli. A pozorni uporabniki družbenih omrežij so opazili, da so na mizo položene neke knjige. Med njimi tudi ´Fire from the Sun´, avtorja Michaëla Borremansa. Ilustracije v tej knjigi prikazujejo gole malčke, ki tekajo, ter v rokah držijo okrvavljene in odrezane dele telesa.

Po razkritju so se uporabniki družbenih omrežij lotili raziskave prejšnjih kampanj španske modne hiše. Pri oglasu za žensko torbico Balenciaga & Adidas Hourglass v vrednosti okoli 3.000 evrov so opazili kup papirjev; med njimi tudi dokument ameriškega vrhovnega sodišča v zvezi z otroško pornografijo, kjer obsojeni pedofil trdi, da je virtualna otroška pornografinja nekaj normalnega in da so mu nižja sodišča kršila pravice iz prvega amandmaja.

Odkrito je še bilo: dokument o strelnem orožju (na fotografiji z otrokom); čudna postavitev otroških čevljev poleg jedilnega pribora; biblijski simbol za greh na steni otroške sobe, skupaj z nenavadnimi datumi in risbami. Tega je še več, prevladuje prepričanje, da gre za skrivni simbolizem.

Afera Balenciaga ni nepomembna. Podobno kot slovenska afera Smodej je razkrila pokvarjenost postmodernističnih umetnikov, kreativcev in njihovih promotorjev. Razkriva hiperseksualizacijo in neustavljivo težnjo po spodbujanju erotike med otroci. Je slab zgled modnih kampanj, nekaj, kar se niti v liberalnih družbah ne bi smeli privoščiti. Tudi vprašanje, koliko so o tem vedeli zvezdniki, ki so reklamirali Balenciago ali se družili z Volkovo ali Demnom, ni odveč. Spomnite se afere z Weinstein ali Espteinom, ko se zvezdniki kar naenkrat niso več mogli spomniti razvratnih zabav. In čeprav se medijski mainstream še kako trudi, da bi afero minimaliziral (New York Times pravi, da je afera Balenciaga teorija zarote po Qanonu), je javnost vse glasnejša, da je niti večkrat s Pulitzerjem nagrajeni časopis ne more utišati.

Razuzdane perverzije Sodome in Gomore so se očitno ohranile do današnjih dni, postmodernizem, kjer je očitno dovoljeno vse, jih je le razgalil; in pokvarjenci svojih nagnjen sploh ne skrivajo več. Zagovorniki pravijo, da »zaplankani kmetje« ne razumejo sodobne umetnosti, da modno nepismeni nimajo občutka do drznih modnih oblikovalcev, ki premikajo meje. Ampak odgovorite si sami: kaj imajo pedofilija, sodomizem, sadomazohizem, kanibalizem, satanizem in otroška pornografija opraviti s tem? Balenciagina kampanja in njeni kreativci nedvomno kažejo na izprijeno elito, ki bi s svojimi perverzijami navdihovala in izobraževala zaostalo rajo.

NE SPREGLEJTE! Na YouTube kanalu Kavarne Hayek je že nova epizoda.