Značke
bencin, dizel, ekologija, električni avtomobili, emisije, Green Car, izpuhi, motorji z notranjim izgorevanjem, onesnaževanje, pnevmatike, trdi delci
Najbrž se bo tudi vam zdelo čudno (tudi raziskovalcem se je), ampak številke ne lažejo – električni avtomobili povzročijo veliko več škodljivih emisij kot avtomobili na fosilna goriva.
Vse se je začelo leta 2020, ko je britansko podjetje Emissions Analytics, ki je specializirano za meritve emisij, opravilo test izpustov trdih delcev pnevmatik. To so mikroskopsko majhni delci (PM2,5), ki so očem nevidni, a lahko resno škodujejo zdravju. Podjetje je takrat ugotovilo, da ti delci lahko zrak onesnažujejo tudi 1.000-krat bolj kot izpuhi. Že takrat so na spletni strani Green Car Reports, ki povzema testiranja, zapisali, da to lahko pomeni le eno – »da električni avtomobili navsezadnje morda niso brez emisij delcev« in da ne drži, da bo večja »uporaba električnih avtomobilov bo postopoma zmanjšala emisije iz izpušnih cevi«.
Njihove domneve so se na letošnjem testiranju izkazale kot točne. Celo več. Električni avtomobil izpusti več emisij, kot jih pride iz izpušne cevi klasičnega avtomobila na bencin ali dizel. Razlog? Teža, ki pomembno vpliva na obrabo pnevmatik. Povprečen akumulator tehta okoli 18 kilogramov, povprečna baterija za električni avtomobil pa 450 kilogramov, kar je 25-krat več. Vse to poveča obrabo pnevmatik, ki pri električnem avtomobilu izpustijo 400-krat več emisij kot izpušne cevi pri avtomobilu na fosilna goriva.
Jasno je, da avtomobili povzročajo onesnaževanje (ne glede na to, kaj počnete). Ampak zdaj je jasno še nekaj: glavni onesnaževalec so pnevmatike (nekateri delci gredo v zrak, ki ga dihamo, drugi v zemljo in jo zastrupljajo), pri tem onesnaževanju je ključna teža avtomobila. In električni avtomobili, ki jim želijo povečati doseg, bodo z večjimi baterijami vedno težji, kar bo okoljsko enačbo, da električni avtomobili manj onesnažujejo okolje kot avtomobili na bencin ali dizel, še bolj popačilo in jo nagnilo v prid dobrih, klasičnih avtomobilov z notranjim izgorevanjem.
Rad vas spremljam, ampak včasih pa pljunete v prazno “ big time”. Najprej študija, na katero se sklicujete, govori o možni večji obrabi pnevmatik, če bodo v avtomobile vstavljene veliko večje baterije. Take veliko večje baterije potrebujejo samo tisti zaviralci razvoja, ki iščejo razlog proti napredku. Takšnih je bilo veliko več tudi dobro stoletje nazaj, ko je bilo še veliko manj argumentov za avtomobile v primerjavi s vprego. Vseeno je takrat , kot bo sedaj, napredek zmagal. Že 5 let vozim avto s samo 22 KWh baterijo in sem vedno večji navdušenec. Po samo petih letih je razvoj šel toliko naprej, da avti z dometom 300 km sploh niso več težji, kot primerljivi smrdljivci s polnim rezervoarjem. Samo nekaj odstotkov ljudi bo potrebovalo takšne velike baterije, ki bodo skupaj z veliko lažjim elektromotorjem, težji tistih s tehnologijo iz 19. stoletja. Ena velika elektrarna, pa četudi na fosilna goriva, je zagotovo manjša obremenitev za okolje, kot na tisoče malih v vsakem avtu posebej. Sploh, če govorimo o dizlih iz Volkswagna, ki so rekorderji po smradu in NOx. Da sploh ne omenjamo ogromno uporabnikov, ki iz teh škatel poberejo še filtre trdih delcev in druge filtrirne naprave. Na srečo so na svetu tudi znanstveniki in ne samo filozofi, in ti bodo v kratkem razvili še boljše, cenejše ter še bolj čiste tehnologije. Morda bo nekaj časa ostal še kakšen segment logistike, kjer se bo implementacija e rešitev zavlekla. Napredka pa ne boste mogli ustaviti, samo malo ga boste upočasnili.
Boris Vidovič, Ptuj
Všeč mi jeVšeč mi je