Značke
Ivan Kapun, promet, prometna varnost, regulacija, represija, Rosvita Pesek
Človek ne more verjeti, kako se tudi nekateri novinarji, ki bi morali biti prvi braniki liberalizma, ki bi se že po definiciji morali zavzemati za svobodo, trudijo, da bi bila država še bolj represivna in še bolj omejevala ljudi. V takih primerih obnemijo celo predstavniki države. Še več. Celo represivni aparat, v našem primeru policija, je bolj svobodoljubna od novinarjev. Če ste gledali včerajšnje Odmeve na TV Slovenija (http://4d.rtvslo.si/arhiv/odmevi/174354331; od 15:00), kjer je beseda tekla tudi o poslabšani cestno-prometni varnosti, ste lahko opazili, da se je voditeljica Rosvita Pesek na vse pretege trudila, da bi ji njen gost, Ivan Kapun, vodja Sektorja prometne policije v UUP GPU, pritrdil in rekel, ja, potrebujemo še strožje predpise, potrebujemo še več policije na cestah, potrebujemo še več omejitev.
Ena od tez Peskove je bila, da bi morali radijskim postajam prepovedati, da svojim poslušalcem sporočajo, kje ob cesti jih čaka policija z radarji. Očitno je pričakovala, da ji bo Kapun pritrdil, a je bila zelo presenečena, ko ji je odvrnil, da (zasebnim) radijskim postajam pač ne morejo ukazati, kaj naj oddajajo, zato jim tudi ne morejo prepovedati, da poslušalcem sporočajo, kje ob cesti so radarji. Tudi njena zahteva, da bi morali imeti avtocestno policijo, ni naletela ravno na odobravanje Kapuna. Že zdaj s patruljami nadzirajo promet, da pa avtoceste sploh niso toliko problematične, ji je odvrnil, saj so še vedno bolj varne kot kakšne druge ceste. Skratka, voditeljica je zahtevala več represije in regulacije, policist se z njo ni (najbolj) strinjal.
Peskova seveda ni edina, ki meni, da bi morala država še bolj posegati v vsakdanje življenje posameznika. Pogosto slišim mnenja, da je promet ena od stvari, kjer mora biti regulacija, drugače bi prišlo do kaosa. Samo pomislite, kaj bi se zgodilo, če bi na kakšni mestni vpadnici on prometni konici prenehali delati semaforji, pravijo in dodajajo, da bi promet kolapsiral, prihajalo bi do prometnih nesreč. No, tako so sprva mislili tudi prebivalci britanskega mesteca Postishead, ki leži zahodno od Bristola. Bili so priča eksperimentu (organizirala ga je pobuda Equality Streets; http://www.equalitystreets.com/), saj so na glavni prometnici Postishead High Street za štiri tedne ugasnili semaforje. Rezultat je bil presenetljiv: zabeležili niso nobene nesreče, pretočnost prometa se je krepko povečala. Kratko reportažo si lahko ogledate tukaj: https://www.youtube.com/watch?v=lwHfibl1AoI. Kaj se je zgodilo?
Za etatiste, ljubitelje kolektivizma, zagovornike države, ki se mora vmešati v vse pore življenja posameznika in ga urejati, nekaj nerazumljivega: udeleženci v prometu (pešci, kolesarji, avtomobilisti) so vzeli odgovornost v svoje roke. Razmišljanje voznikov se je spremenilo. Zdaj niso več pritiskali na plin skozi zeleno luč, zdaj so ravnali odgovorno, saj niso vedeli, kdaj bo pešec stopil na cesto in jo prečkal. Vozniki, kolesarji in pešci so uporabljali kombinacijo zdrave pameti in vljudnosti. Nihče ni več mislil, da ima prednost, ker bi mu tako kazal semafor, vsi so vozili počasneje in bolj previdno (http://www.equalitystreets.com/wp-content/uploads/2014/02/TEC-Award-truth-final.pdf). Izkazalo se je, da so ljudje drug do drugega bolj odgovorni in previdnejši, če so v prometu bolj svobodni, če jim država ne ukaže, kako se morajo obnašati. To pa je nekaj, kar etatisti, ljubitelji represije, ne razumejo. Ali pa nočejo razumeti.
Točno tako. Res je. Priča smo temu novinarskemu navijaškemu hujskanju po VEČ REPRESIJE tako rekoč po vsaki odmevnejši prometni nesreči. Pa (skoraj) nič o pravih vzrokih – stampedo tujih (predvsem romunskih) tovornjakov, ki vsakodnevno orjejo naše ceste. Predvsem avtoceste, čeprav se podoben »masaker« cestišč odvija tudi na drugih (lokalnih in regionalnih) cestah, kjer »orjejo« horde domačih tovornjakarjev, ki potrebe našega gospodarstva večkratno presegajo, pa tega (prekomernega) uničevalnega podjetništva nihče ne ustavi, čeprav praviloma domači privatni prevozniki zaposlujejo predvsem cenejšo balkansko delovno silo. Za svoj dobiček, v našo (davkoplačevalsko) škodo in kvečjemu za reševanje bosanske in srbske nezaposlenosti.
Da bi stvar uredili po avstrijsko – tranzitne tovornjakarje na železnico in s tem razbremenili prenapolnjene slovenske ceste – ne, tega ne bomo slišali. Od nikogar, kaj šele od novinarskih dušebrižnikov, ki nas neprestano »osrečujejo« z idejami o poostrenem nadzoru in ostrejši kaznovalni politiki, ki že tako in tako večkratno presega »kasiranje« za enake prometne prekrške v sosednjih državah. Pa seveda neprestane kontrole v obliki ustavljanja brez vsakega razloga, kar gotovo pomeni povsem nedopustno omejevanje osebne svobode in neupravičeno jemanje »našega« časa. Ustavljanje brez vsakega indica, brez kakršnega koli suma? Tako ravna totalitarna oblast.
Da ni nič slučajno, smo lahko zaslutili prav v zadnjih tednih. Podobni novinarskih popadkov smo deležni tudi v zvez s kadilskim zakonom. Še več in več represije, višje kazni, pa čeprav je naš zakon že zdaj med najostrejšimi v EU. Če k temu dodamo še genialno idejo (in zakon!) o obvezni registraciji vseh vodnih plovil v notranjosti Slovenije, je slika o NOROSTI aktualne oblasti in njenih novinarskih »predpražnikov«, popolna.
Da o izbrisu »majhnih neplačnikov« ne govorimo. Je to sociala? Sveta preproščina – še en nateg. Ki bo koristil neodgovornim špekulantom, najmanj pa tistim, ki so pomoči res potrebni.
Jej, je, celo ti, Rosvita Pesek…
Všeč mi jeVšeč mi je
Ja,bo že tako,vse bolj smo podobni Jugi ,ta se je karnaprej iskalo kazni,jih dvigovalo in nenehno izvajale nove represije za ustrhovanje naroda in ropanje naroda.
Vsi vemo ,da so slovenskeceste smrtno nevarne in to predvsem zaradi nevzdrževanosti in slabe gradnje,saj so si socialisti na račun avtocestnega križa pridno polnii žepe.
Dejstvo je ,da se promet na osi Barcelona Kijev iz leto v leto veča prav tako pa tudi na dugih predelih in da število nesreč narašča ravno zaradi zanič cest in njihove vsevečje preobremenjenosti.
Seveda je iznajdljivost socialistov neizmerna tako kot v Jugi,namesto ,da bi nevarno cestišče popravili raje namestijo tam znak in omejitev ter kasirajo,če pa koga zaradi zanič cestišča zbriše v jarek pa se izmotavajo z znanimi parolami “ni prilagodil vožnje cestišču” v resnici pa je resnica hudo drugačna kvaliteta cestišč(asfalta) na večini slovenskih cest zaradi dotrajanosti ne ustreza zahtevani kvaliteti,zato imaste lahko najboljše gume pa se neboste ustavili,četudi ste vozili po omejitvi tam kjer ste mislil.
Torni “koificient” asfalta je tako nizek ,da je bolj drsalnica kot asfalt.
In ne nazadnje ponekod v tujini dvigajo hitrosti na AC,pri nas pa bi jih nižali,no ob enem pa tam ugotavljajo ,da je pretočnost boljša in manj nesreč.
Če se peljete po Avstriji je navadno po naseljih 70 km/h v Sloveniji 50 in sedaj pa so se pojavile ideje o 40 in manj,vse za varnost trdijo-tukaj ne gre več za varnost ampak inkasantstvo ter ustrahovanje naroda
Seveda je iz statistike vidno ,da število žrtev pač ne odstopa v zadnjih letih veliko.
Vendar pa iluzije ,ki jih prodajajo nekateri o = mrtvih je nateg,četudi bodo avtomobili samovozeči jih bo lahko nekdo shekal in naredil britof na avtocesti.
Skratka tule je prometna varnost vse bolj postranskega pomena,ampak je tu cilj represija,nadzor,ustrahovanje in polnjenje prazne državne blagajne.
Skratka,čiso enake pozive smo že poslušali v Jugi
Skratka že večkrat sem se poljal čez dve ali več tujih držav in sem komaj kje opazil policiste(razen racije),ko se pripelješ paa v Slovenijo,pa jih na dobrih 30 kilometrih vidiš 3-5 patrulj-
Všeč mi jeVšeč mi je